Kishonti LtdがOS X 10.11 El Capitanで新たにサポートされた「Metal for Mac」のGPUスコアを測定できる「GFXBench Metal」を公開しています。詳細は以下から。
GFXBench
GFXBenchシリーズはハンガリーのソフトウェア会社Kishonti Ltdが開発しているWindows, Mac, Linux, Androidデバイスなどクロスプラットフォームに対応したGPUベンチマークアプリですが、このGFXBenchシリーズにAppleがEl Capitanから導入したAPI「Metal for Mac」をサポートしたアプリ「GFXBench Metal」が追加されています。
The first graphics benchmark to test Apple’s Metal API has been released by Kishonti Ltd.
GFXBench 3.0 Metal measures how Apple’s low-overhead graphics framework performs on iOS devices.
After OpenGL (ES), OpenGL and DirectX, the Metal edition is the next in the line of GFXBench API ports, which further enables multi-platform and multi-API device testing.GFXBench – unified graphics benchmark based on DXBenchmark (DirectX) and GLBenchmark (OpenGL ES)
Metalに対応したアプリとMac
Metal for Macに対応したMacのGPUスコアはMetal APIをサポートしたベンチマークアプリがEl Capitanリリース時に無い状態で、ArsTechnicaなどでも「Metalに対応したアプリがない[1, 2]ため、Metalに対応したMacでも現在のところOpenGLを利用した場合のほうがスコアが良いという結果が出ている」として結果を先延ばしにしていましたが、
Update: Kishonti Ltd, creators of GFXBench, have contacted us to say that a new build of GFXBench Metal for OS X will be available soon and that it may change performance. We’ll run the new version of the test and update this article as soon as it’s available.
Update 10/27/2015: Kishonti has contacted us to say that GFXBench Metal for OS X will be released “later this year,” but won’t provide further details on how we can expect performance to change in the public version. We’ll continue to monitor this situation as it develops.
Metal performance in OS X El Capitan: Sometimes great, often mixed [Updated] | Ars Technica
GFXBench Metalがリリースされたことで、Metal対応のMac&アプリのパフォーマンスを正しく測定したベンチマークスコアが公開されると思われます。
Metal is supported by all Macs introduced since 2012.All three GPU vendor Intel, AMD and Nvidia.
What’s New in Metal, Part 1 – WWDC 2015 – Apple Developer
*Metal for Macに対応したMacは2012年以降に発売されたMacで、GFXBench Metalのシステム要件もOS X 10.11 El Capitan以上Macとなっているので注意して下さい。
GFXBench Metal 無料
GFXBench Metal
カテゴリ: ユーティリティ, 開発ツール
関連リンク
コメント